Feedback enquête

Wij willen iedereen die de tijd heeft genomen om de enquête in the vullen hartelijk bedanken voor jullie feedback. Wij hebben net als vorige keer een statement voor jullie gemaakt op basis van een aantal aandachtspunten die wij belangrijk vinden om te benoemen onder elkaar gezet.

Inchecken

De inchecktijd voor spelers begon om 15:00 uur, met de bedoeling om de aankomst van deelnemers te spreiden. Bovendien begon het inleidende praatje een half uur eerder. Op deze manier hebben we als organisatie voldoende tijd om onze figuranten na elkaar te briefen, zodat we om 21:00 uur kunnen beginnen in plaats van om 21:30 / 22:00 uur. Dit geeft jullie als spelers ook meer tijd om jullie personages te spelen. We begrijpen natuurlijk dat persoonlijke verplichtingen, zoals werk en verkeer, invloed kunnen hebben op de aankomsttijd. Desondanks zullen we deze tijden ook bij toekomstige evenementen handhaven en vragen we iedereen hier rekening mee te houden bij het plannen van zijn of haar reis.

Overlappende vaardigheden

We zijn ons ervan bewust dat momenteel dat met name de geestelijke overlappende vaardigheden hebben. Met de uitzondering van hun “cantrip” hebben ze namelijk toegang tot exact dezelfde gaven en mogelijkheden. We zijn ons bewust van deze situatie en werken aan een plan om dit aan te passen. Gezien elke god voor een ander element van de wereld staat, is deze overlap onlogisch vanuit een lore-perspectief. Het geeft de indruk alsof de goden hetzelfde zijn, terwijl ze juist verschillende elementen of functies belichamen. Deze aanpassing zal pas in Chapter 2 plaatsvinden en we zullen dit niet meer in deze reeks introduceren om onverwachte verschuivingen in vaardigheden te voorkomen.

Aanbod plot

Het is altijd een uitdaging om voor iedereen een gelijke hoeveelheid plot aan te bieden. Dit evenement stond in het teken van het midzomerfeest en het feest dat daarbij hoort. Hierdoor was het vooral een feestelijke bedoening en was er minder combat dan normaal. Dit kan ook door plot komen of door acties die ondernomen zijn door spelers. We begrijpen uiteraard dat dit speltype niet voor iedereen is weggelegd, maar ons doel is altijd om de diverse aspecten van de wereld onder de aandacht te brengen, niet enkel de magie en de goden, maar ook de gewone burger die in de wereld leeft.
Daarnaast hebben wij als spelleiding op zaterdagavond diverse plannen en ideeën van spelers aangehoord en kregen daarbij de indruk dat nog meer olie op het vuur gooien zeker niet verstandig was en hebben wij jullie bewust laten genieten van een rustmoment.
Ook willen we nogmaals benadrukken dat als je als speler “niets te doen hebt”, je altijd een van ons als spelleiding kunt benaderen om iets te ondernemen. Een gebrek aan “actie” op de locatie betekent niet dat er buiten niets gebeurt of te vinden valt.

Zitplaatsen tijdens het eten

Het was inderdaad erg druk tijdens het avondeten en we hadden niet verwacht dat de zaal zo vol zou zijn wanneer iedereen binnen wilde eten. We waren bezig met het halen van extra (klap)tafels uit de kelder, maar zagen dat spelers zelf ook creatieve oplossingen bedachten. We zullen hier de volgende keer rekening mee houden.
Helaas waren wij noodgedwongen om het eten naar binnen te plaatsen i.v.m. de weersverwachting. En snappen dat het plaatsen van het eten niet praktisch was, de slaapzalen werden inderdaad geblokkeerd, was het wel een logische plek vanuit de keuken. We zullen ook hier een betere plek voor proberen te realiseren.
Mocht je je eigen feedback hierin niet herkennen of heb je nog een vraag, dan mag je altijd een mail sturen naar stichting@dalaria.nl.